İzmir Şehir Hastanesi’nde Hasta–Doktor Gerilimi: “Kendimi Kaderine Terk Edilmiş Hissettim”

İzmir’de yaşayan bir vatandaşın yaşadığı iddia edilen olay, sağlık hizmetlerinde iletişim sorunlarını yeniden gündeme getirdi. Sağlık emekçileriyle vatandaşlar arasında zaman zaman yaşanan gerilimlere dikkat çeken olay, hastanın başka bir şehirde tedavi altına alınmasıyla daha da çarpıcı hâle geldi.

Vatandaşın iddiasına göre, kısa süre önce İzmir Şehir Hastanesi Acil Servisi’ne böbrek yetmezliği şikâyetiyle başvurdu. Ancak burada görevli hekim ile arasında sözlü tartışma yaşandığı, doktorun hastanın tahlillerine bakarak “Bir şeyin yok” dediği, bunun üzerine hastanın sözleri kayda almak istemesiyle tartışmanın büyüdüğü ileri sürüldü.

“Telefonumu çıkarınca güvenliği çağırdı”

Vatandaş, gönderdiği e-postada yaşananları şöyle aktardı:

“Böbrek yetmezliği ile ilgili durumumu anlattım. Doktor önce tahlillere bakıp bir şey olmadığını söyledi. Ben de yanlış anlaşılma olmaması için ‘Söylediklerinizi tekrar eder misiniz, kaydedeceğim’ dedim. Telefonumu çıkarınca sinirlendi, güvenliği çağırdı ve beni dışarı çıkardılar. Üstüne acil servisi gereksiz yere meşgul ettiğimi yazmaya kalktı. Savcılığa şikâyet edeceğini bile söyledi.”

İddialara göre, bu tartışmanın ardından hasta acil servisten ayrılmak zorunda kaldı.

“Başka bir şehirde hemen yatırıldım”

Vatandaş daha sonra başka bir şehirde bir hastaneye başvurduğunu, burada durumunun ciddi olduğunun tespit edilerek derhal tedavi altına alındığını ifade etti.

“Bir insanın hayatı bu kadar ucuz olmamalı. Bazı doktorların iletişim sorunu çok büyük. İzmir’de yaşadığım olayda resmen kaderime terk edilmiş gibi hissettim.”

diyerek yaşadığı durumu anlattı.

Sağlık Hizmetlerinde İletişim Tartışması

Olayla ilgili hastane veya ilgili birimlerden henüz resmi bir açıklama yapılmadı. Sağlık uzmanları, hastanelerde yaşanan benzeri durumlarda iletişim dilinin, doğru teşhis kadar hayati olduğunu vurguluyor.

Hastanın yaşadığı iddia edilen süreç, özellikle acil servislerdeki yoğunluk, zaman baskısı ve iletişim problemlerinin zaman zaman hasta–doktor gerilimlerine neden olabildiğini bir kez daha gündeme taşıdı.

Hastaların Yasal Hakları

Uzmanlar, hastaların sağlık hizmetine erişim, doğru bilgilendirilme, farklı hekim görüşü alma ve kötü muamele iddiaları karşısında şikâyet mekanizmalarını kullanma hakkına sahip olduğunu hatırlatıyor.

Diğer Haberler