Sağlık Çalışanlarına ‘Zorunlu Talimat’ Dayatması!

Sağlık Bakanlığı ile Ziraat Bankası arasında yapılan merkezi maaş promosyon anlaşması, sağlık çalışanları arasında büyük tartışma yarattı. Anlaşma kapsamında çalışanlara 90 bin TL nakit + 10 bin TL para puan ödemesi yapılması beklenirken, bankanın yeni bir şart dayatması krize neden oldu.

Son günlerde birçok sağlık çalışanı, Ziraat Bankası şubelerinden gelen telefonlarla “15 Kasım’a kadar otomatik ödeme talimatı vermeniz gerekiyor, aksi halde promosyon ödemesi yapılamaz” uyarısıyla karşılaştı.

Bankadan Uyarı, Personelden Tepki!
Banka yetkililerinin ısrarlı aramalarının nedeni ise yeni protokollere eklenen dikkat çekici bir madde. Sözleşmelere göre, promosyon ödemesinden yararlanmak isteyen personelin en az bir otomatik ödeme talimatı vermesi gerekiyor.

Ancak birçok sağlık çalışanı bu maddenin kendilerine önceden bildirilmediğini ve promosyonun bu şekilde “şarta bağlanmasının” hukuken ve etik olarak sorunlu olduğunu belirtiyor.

“Zorunluluk Değil, Tuzağa Dönüştü!”
Çalışanlar, “Promosyon anlaşmasını duyunca sevindik ama şimdi banka şart koşuyor. Zorunluluk değilmiş gibi gösterilip sonradan dayatılıyor” diyerek tepki gösteriyor.
Bazı personel, bu uygulamanın “bankaya müşteri kazandırma operasyonuna” dönüştüğünü savunuyor.

Son Tarih 15 Kasım!
Ziraat Bankası, 15 Kasım’a kadar otomatik ödeme talimatı vermeyen personele promosyon ödemesi yapılmayacağını belirtiyor.
Sağlık çalışanları ise bu sürede hem prosedürü tamamlamak hem de mağduriyet yaşamamak için çabalıyor.

Kamuoyu Tepkisi Büyüyor
Sendikalar ve çalışan temsilcileri, söz konusu şartın promosyon sözleşmesinin ruhuna aykırı olduğunu savunarak düzenlemenin gözden geçirilmesini talep etti.

Diğer Haberler